Sertifisering

Her vil du finne mine kurs og sertifiseringer.


Via Google Partners:

Digitalsalg

Denne eksamenen dekker grunnleggende konsepter for annonsering på nettet og gode salgsferdigheter. Det som evalueres, er salgsrepresentantenes ferdigheter innen salg av Googles digitale løsninger til bedrifter.

 


 

Via Utdannet.no :

Kurs i skrive godt på nett: innføring

I dette kurset har Siri Berntsen lært hvordan man
skriver godt på nett. Kurset dekket hvordan man
skriver gode tekster og hvordan man
søkemotoroptimaliserer en tekst.

Kurs i Google Analytics: komplett

I dette kurset har Siri Berntsen lært absolutt alt man trenger for å kunne bruke Google Analytics på en effektiv måte. Kurset dekker hvordan man bruker og forstår: sanntid, målgruppe, trafikk, atferd, konverteringer, hendelser, segmenter og rapporter. Hvordan man installerer Google Analytics.

Google Analytics er et gratis analyseverktøy fra Google som sporer trafikken fra nettstedet ditt. Google Analytics kan måle salg og konverteringer, gi detaljert innsikt i hvordan besøkende bruker nettstedet ditt, hvordan de ankom nettstedet, hvilke sider de besøkte og når de forlot nettstedet ditt.

Google Analytics er en effektiv og brukervennlig rapporteringsplattform. Ved hjelp av noen få klikk kan du enkelt velge hvilke data du vil se og analysere. Du kan enkelt forstå hvilke deler av nettstedet ditt som gir gode resultater, hvilke sider som er mest populære, slik at du kan skape den beste brukeropplevelsen.

Kurs i Linkedin: annonsering

I dette kurset har Siri Berntsen lært hvordan man annonserer på LinkedIn, sporer konverteringer og måler effekten av markedsføringskampanjer ved hjelp av LinkedIn og Google Analytics

Kurs i søkemotoroptimalisering: komplett

I dette kurset har Siri Berntsen lært hvordan man øker synligheten til en eller flere sider på internett. Kurset dekker alt man trenger for å kunne søkemotoroptimalisere på en trygg og effektiv måte.

 

 

Kurs i innholdsmarkedsføring: komplett

I dette kurset har Siri Berntsen lært hvordan man jobber med innholdsmarkedsføring. Kurset dekket hvordan man lager og iverksetter en strategi for å øke synlighet på nett og bygge relasjoner til målgruppen.

Innholdsmarkedsføring – eller content marketing – handler om å engasjere kunder gjennom digitalt innhold. Det handler om å utnytte det digitale skiftet. Reklamekanalene er ikke lenger forbeholdt de store. I dag kan alle virksomheter – store som små – operere som «mediehus». Denne demokratiseringen av kommunikasjon har skapt nye former for markedsføring, nye kanaler, nye kunderelasjoner og nye forretningsmuligheter.

Det som kjennetegner innholdsmarkedsføring er hvordan innholdet skal tiltrekke seg målgruppen. Det står i kontrast til tradisjonell markedsføring, hvor innholdet dyttes på målgruppen. Digitaliseringen har skapt en endring i landskapet. Red Bull er ikke bare en energidrikk. De er produserer egne filmer. Tine er ikke bare en matprodusent. De inspirerer oss til matlaging. DnB er ikke bare en bank. De er sitt eget mediehus. Innholdsmarkedsføring handler om å lage innhold som skaper engasjement og bygger relasjoner.

I kurset lærte jeg hva innholdsmarkedsføring er og hvorfor det er nyttig. jeg lærte hva kjente norske bedrifter gjør innenfor fagfeltet innholdsmarkedsføring. Jeg lærte også hvordan man lager og iverksetter en innholdsmarkedsføringsstrategi.

Kurs i Facebook: Power Editor

I dette kurset har Siri Berntsen lært hvordan man bruker Facebooks Power Editor. Kurset dekket hvordan man lager, redigerer og dupliserer kampanjer, annonsesett og annonser.

Kurs i WordPress: komplett

I dette kurset har Siri Berntsen lært hvordan man lager en profesjonell nettside med WordPress.

Kurs i Facebook: for bedrifter
I dette kurset har Siri Berntsen lært hvordan man som
bedrift eller organisasjon kan skape dialog og
engasjement på Facebook gjennom egen Facebookside.

Google Seach Console: Komplett

I dette kurset har Siri Berntsen lært hvordan man observerer og påvirker hvordan Google indekserer en nettside ved hjelp av Google Search Console. Kurset dekker alt man trenger for å kunne bruke Google Search Console på en effektiv og fornuftig måte.

Facebook: Messenger Bots

Google Tag Manager: Grunnleggende

YouTube: Søkeoptimalisering

Snapchat: Grunnleggende

Facebook Blueprint E-learning Course