Eierskap til jobben

      Kommentarer er skrudd av for Eierskap til jobben

Jeg mener at alle ansatte bør ha eierskap til jobben og salgsarbeidet som gjøres i selskapet. Selv om det er ansatte som ikke snakker direkte med kunder kan de trenes i hele tiden å være på utkikk etter mersalgspotensial og nye salgsleads til salgsteamet. Hele organisasjonen bør trenes i å være gode etterretningsagenter å være oppmerksom på potensielle leads som kan videreformidles til selskapets selgere.

crystal-facility-kurs-siriberntsen-no

Hva blir verdien når alle ansatte har et eierskap til jobben?

Jeg mener at dette har merverdi ikke bare i salg, men generelt for arbeidsmiljøet i bedriften. Dette betyr gjerne at de «usynlige» medarbeiderne kan bidra til større påvirke bedriften i positiv retning. Det vil gi medarbeiderne noe å strekke seg etter, i tillegg vil det bety en stor forskjell å få anerkjennelse, aksept og tilhørighet. De ansatte føler at de blir sett og har en mulighet til å påvirke. Medarbeidere er best når de opplever eierskap til jobben sin. Det viktigste er at hele bedriften er med på denne tankegangen, og at oppgavene blir riktig fordelt slik at det er tydelig hvem som skal gjøre hva og hvorfor. Det er viktig med kommunikasjon og informasjon for å få gjennomføringskraft.

Sosiale medier, markedsføring og salg skaper muligheter, men også utfordringer. Det er en kombinasjon jeg mener blir stadig mer viktig. Det er ikke lenger slik at man kun driver med markedsføring eller kun driver med salg. Selgere er markedsførere og markedsførere er selgere.

For en tid tilbake ble jeg intervjuet av Toppselger.no om hvordan jeg jobber med Crystal Facility,. Dette innlegget er et utdrag fra artikkelen som du kan lese ved å trykke HER.

Comments

comments